سفارش چاپ آنلاین

ساخت وبلاگ

کم شدن رشد گیاه برگ انجیری به چه علت است؟

علت ایجاد لکه های قهوه ای در وسط یا حاشیه ی برگهای گیاه برگ انجیری چیست؟

سفارش چاپ آنلاین...
ما را در سایت سفارش چاپ آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر جاپ irchap بازدید : 148 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 14:48

سفارش چاپ آنلاین...
ما را در سایت سفارش چاپ آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر جاپ irchap بازدید : 150 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 14:48

اهميت استفاده از سيم ارت در ساختمان

 

سيم ارت به معناي سيم اتصال به زمين است و كاربرد اصلي اين سيم ممانعت از برق گرفتگي مي باشد. به طور كلي سيم كابلي است كه به طور تقريبي در تمامي دستگاه ها و تجهيزات الكتريكي وجود دارد.

در واقع امكان نشت جريان اتفاقي است كه در بسياري از مدارات الكترونيكي وجود دارد و در مواردي اين نشتي توسط بدنه هاي فلزي و يا قطعات هادي ديگر به قسمت هاي سطحي لوازم برقي مي رسد و به همين علت با لمس يك وسيله مقداري جريان الكتريسيته به بدن انسان منتقل مي شود كه اين اتفاق در مواردي باعث برق گرفتگي و يا آسيب رسيدن به آن وسيله مي شود. كابل ارت با انتقال نشتي جريان برق به زمين از برق گرفتگي و آتش سوزي جلوگيري مي نمايد.

​​​​​​​

 

به همين علت لازم است براي كاربري بيشتر و بهتراز لوازم الكتريكي حتما از سيم ارت به كار گرفته شود.

كابل ارت امروزه در صنايع مختلف استفاده مي شود و در صنايع مسكوني نيز گاها از آن استفاده مي شود.

هرجا سخني از اتصال به زمين در مورد دستگاه هاي الكترونيكي باشد، الزاماً به اين معني نيست كه بايد يك سيم از دستگاه به زمين متصل شود.

 

يك دستگاه الكترونيكي هنگام روشن كردن، نيازمند برق منفي و مثبت است. برق مثبت همان سيمي است كه داراي ولتاژ و آمپر بوده و به ورودي مدار متصل مي شود، در مقابل سيم منفي داراي هيچ نوع برقي نيست و به خروجي مدار (خروجي برق) متصل مي شود تا برق از مثبت به منفي برود، كه در اين حالت دستگاه برقي مي تواند كار كند، زيرا بايستي برق جريان پيدا كند و بدون اتصال سيم منفي جريان برق برقرار نمي شود. به سيم منفي هم در واقع سيم اتصال به زمين يا همان كابل ارت گفته مي شود.

سفارش چاپ آنلاین...
ما را در سایت سفارش چاپ آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر جاپ irchap بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 14:44

​​​​​​​

 

صاعقه گيرهاي اتمي به‌صورت كلي نيرو و انرژي مصرفي خود را از منابع خارجي تأمين نخواهند كرد و در ضمن نيروي يونيزاسيون بالا، شعاع محافظتي گسترده‌اي را فراهم مي‌كند. صاعقه‌گيرهاي اتمي براي انجام دادن پديده‌ي يونيزاسيون، به ارتعاشات سزيومي كه در درون آن است، نياز دارند. در كل علت حذف گروه صاعقه گير اتمي از مدار توليد و مصرف به‌صورت زير است:

۱- يونيزاسيون هواي اطراف صاعقه گيرهاي اتمي در كل روزها و فصل‌هاي سال اجرا مي‌شود و وابستگي و ارتباطي با وضعيت محيطي و آب و هوايي ندارند.

۲- اين نوع از صاعقه گيرها محيط و مكان مورد نظر را در مواقع غيرضروري با يونيزاسيون زياد دچار آلودگي مي‌كنند و جريان‌ها و ارتشاعات راديواكتيوي را در كل براي تمام موجودات زنده جهان به وجود مي‌آورند. (دوري و اجتناب از صاعقه گير اتمي توسط كارشناسان توصيه شده است.)

۳- وابستگي شديد صاعقه گير‌هاي اتمي به عناصر اتمي موجود.

۴- يونيزاسيون در صاعقه گيرهاي اتمي ارتباط مستقيم با زمين نداشته و اساساً به علت عناصر خاص مثل عنصر راديواكتيو، نيرو و انرژي از پديده‌ي يونيزاسيون نشئت نمي‌گيرد. در هنگام قطع شدن جريان مسير چاه ارت، پديده يونيزاسيون ادامه خواهد داشت و اين نوع از صاعقه گيرها بدون داشتن اتصالات خوب با زمين، هدف اصلي صاعقه خواهند شد.

در موقع دريافت صاعقه، به دليل نقص و عيب در جريان مسير تخليه، صاعقه گير از هم متلاشي شده و يا به كنار خود جرقه‌هاي جانبي پرتاب مي‌كند و سبب آتش‌سوزي گستره نيز مي‌شود؛ علت‌هاي فوق در كل باعث حذف صاعقه گير اتمي از چرخه توليد و مصرف شده است.

 

منبع: https://takearth.com/lightning-arrester/

سفارش چاپ آنلاین...
ما را در سایت سفارش چاپ آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر جاپ irchap بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 14:44

دانلود فیلم بدون قرار قبلی از ایران تیک

دکتر یاسمین لطفی ساکن برلین است و تنها سهمش از ایران خاطرات کودکی‌ست. پس از ۳۰ سال بی‌خبری بنا به وصیت عجیب پدر به ایران فراخوانده می‌شود. او که از کودکی با پرسش‌های زیادی زندگی کرده نمی‌تواند نسبت به این موقعیت بی‌تفاوت باشد! ناچار سفری به ناشناخته‌هایش را آغاز می‌کند.

​​​​​​​

عوامل فیلم بدون قرار قبلی کارگردان: بهروز شعیبی / تهیه‌کننده: محمود بابایی / فیلمنامه‌نویس: فرهاد توحیدی، مهدی تراب‌بیگی / مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی / چهره‌پرداز: فاطمه کمالی، زهرا کمالی / طراح صحنه: کیوان مقدم / طراح لباس: هدی میرزایی / تدوین: عطا مهراد / صدابردار: عباس رستگارپور / صداگذار: سیدعلیرضا علویان / موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست / جلوه‌های میدانی: آرش آقابیگ / جلوه‌‌های بصری: محمد برادران / بازیگران: پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، رضا صابری، امین میری، محمد کیانی، حامی ترابی و صابر ابر

سفارش چاپ آنلاین...
ما را در سایت سفارش چاپ آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر جاپ irchap بازدید : 195 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 14:42

روز صفر عنوان فیلمی به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم به سبک معمایی-هیجانی و در فضای جنگی و ماجراجویانه به زبان‌های فارسی، اردو، پشتو و آلمانی؛ محصول ایران می‌باشد. امیر جدیدی و ساعد سهیلی بازیگران نقش اول آن هستند. چند بازیگر خارجی و بازیگران تئاتر هم از جمله دو بازیگر نوپا و مستعد ابوالفضل امیری (بازیگر و خواننده) در نقش نفوذی و عضو گروهک ریگی و مهدی قربانی (بازیگر) در نقش تروریست انتحاری در این فیلم جلوی دوربین رفته‌اند. بخش‌هایی از این فیلم در شهر برلین فیلمبرداری شده‌است.

​​​​​​​

 

خرید بلیت فیلم روز صفر 

کارگردان: سعید ملکان / تهیه‌کننده: سعید ملکان / نویسنده: سعید ملکان، بهرام توکلی / بازیگران: امیر جدیدی، ساعد سهیلی، سینا شفیعی، تینو صالحی، محمد رضا ملکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، ابوالفضل صفاری، محمدعلی راجپوت / فیلم‌بردار : علی قاضی / تدوین‌گر: میثم مولایی

سفارش چاپ آنلاین...
ما را در سایت سفارش چاپ آنلاین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آی آر جاپ irchap بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 14:40